ویپو فیلم وبلاگ بهترین فیلم های سال 2023 که باید آنها را تماشا کنید
گیم کالا - خرید بازی

بهترین فیلم های سال 2023 که باید آنها را تماشا کنید

بهترین فیلم و سریال های روز دنیا را از سایت ما دانلود کنید

 

 

1_فیلم اوپنهایمر(Oppenheimer)

یک فیلم دلهره‌آورِ زندگی‌نامه‌ای حماسی به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۳ اکران شد. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورده است

داستان فیلم: در سال ۱۹۲۶، جی. رابرت اوپنهایمر، دانشجوی ۲۲ ساله دکترا، در حین تحصیل زیر نظر فیزیکدان تجربی پاتریک بلاکت در آزمایشگاه کاوندیش واقع در دانشگاه کمبریج، از دلتنگی و اضطراب رنج می‌برد. اوپنهایمر که از دست بلاکت ناراحت است، با گذاشتن یک سیب مسموم می‌خواهد به او تلافی کند، اما سپس مانع از خوردن آن توسط دانشمند نیلز بور می‌شود که برای ملاقات او آمده‌است. اوپنهایمر پی‌اچ‌دی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه گوتینگن در آلمان به پایان می‌رساند و بعداً با فیزیکدان نظری ورنر هایزنبرگ در کنفرانسی که در مؤسسه فناوری فدرال زوریخ، سوئیس برگزار شده‌است، ملاقات می‌کند. او با امید به گسترش تحقیقات فیزیک کوانتومی به ایالات متحده بازگشته و تدریس در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و مؤسسه فناوری کالیفرنیا را آغاز می‌کند. او با همسر آینده‌اش، کاترین پونینگ، زیست‌شناس و کمونیست آشنا می‌شود. او همچنین رابطه‌ای متناوب با جین تتلاک دارد که یکی از اعضای حزب کمونیست است و چند سال بعد خودکشی می‌کند.

دانلود فلیم جذاب اوپنهایمر(Oppenheimer)

تیزر فیلم اوپنهایمر(Oppenheimer)

1_فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the flowermoon)

فیلم Killers Of The Flower Moon برای اولین‌بار در ۲۰ مه ۲۰۲۳ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در کن به نمایش درآمد و در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) در ایالات متحده اکران شد. مدت زمان این فیلم ۲۰۶ دقیقه است. همزمان با انتشار جهانی در پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم (۱۳ تا ۱۸ آذر)، این فیلم تازه مارتین اسکورسیزی را در فیلیمو می‌بینید.

داستان فیلم:بزرگان ملت اوسیج یک چپق صلح را دفن می‌کنند و در سوگ همسان شدن فرزندان خود در جامعهٔ سفیدپوست آمریکایی هستند. چند اوسیج با سرگردانی در منطقهٔ حفاظت‌شده خود در اکلاهما، که پدیدهی سالیانهٔ «ماه گل» را در صحرای شکوفه‌ها نشان می‌دهد، می‌بینند که نفت از زمین فوران می‌کند. این قبیله ثروتمند می‌شود، زیرا حق امتیاز استخراج نفت را به دست می‌گیرد و اعضا در درآمدهای اجاره نفت سهیم می‌شوند، اگرچه قانون از ولی تسخیری دادگاه سفیدپوست می‌خواهد تا با فرض «ناشایست» بودن اوسیج، سرمایهٔ اعضای یک‌رگه و دورگه را مدیریت کنند.

در سال ۱۹۱۹، ارنست برکهارت از جنگ جهانی یکم بازگشت تا با برادرش بایرون و دایی‌اش ویلیام کینگ هیل در مزرعه سرخ‌پوست‌نشین هیل زندگی کند. هیل، مزرعه‌دار و نمایندهٔ کلانتر/دام‌دار که عموماً «شاه» نامیده می‌شود، در نقش خیرخواه قبیلهٔ اوسیج شناخته می‌شود و به زبان آن‌ها صحبت می‌کند و هدایایی نیز می‌بخشد.

دانلود فیلم جذاب قاتلان ماه کامل (Killers of the flowermoon)

تیزر فیلم قاتلان ماه کامل (kill of the flowermoon)

3_انیمشن اسپایدرمن: سراسر آیینه عنکبوت (spiderman_Across the spider-verse)

فیلمی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی پویانمایی رایانه‌ای محصول ۲۰۲۳ است که شخصیت مایلز مورالز / مرد عنکبوتی در آن حضور دارد. این فیلم توسط کلمبیا پیکچرز و سونی پیکچرز انیمیشن با مشارکت مارول انترتینمنت تهیه شده‌است و از طریق گروه سینمایی سونی پیکچرز توزیع شد. این اولین قسمت از دنباله دو قسمتی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی است و در مولتی‌ورس مشترک از جهان‌های متناوب به نام «دنیای عنکبوتی» روایت می‌شود. کارگردانی این فیلم بر عهده ژواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون بر پایهٔ فیلم‌نامه نوشتهٔ فیل لرد، کریستوفر میلر و دیوید کالاهام است. شامیک مور صداپیشهٔ مورالز است و در کنارش هیلی استاینفلد، برایان تایری هنری، لورین ولز، جیک جانسون، جیسون شوارتزمن، ایسا رای، کاران سونی، دنیل کالویا و اسکار آیزاک حضور دارند. در این فیلم، مایلز به همراه گوئن استیسی / زن عنکبوتی در سراسر جهان چندگانه به ماجراجویی می‌پردازد و در آنجا با تیم جدیدی از افراد عنکبوتی به رهبری میگل او هارا / مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ آشنا می‌شود، اما با آن‌ها بر سر رسیدگی به تهدید جدیدی درگیر می‌شود

دانلود فیلم جذاب اسپایدرمن: سراسر آیینه عنکبوت (spiderman_Across the spider-verse)

تیزر اسپایدرمن: سراسر آیینه عنکبوت (spiderman_Across the spider-verse)

4_فیلم زندگی های گذشته (Past lives)

یک فیلم درام عاشقانه به نویسندگی و کارگردانی سلین سونگ است که نخستین کارگردانی او به‌شمار می‌رود. گرتا لی، ته‌او یو و جان ماگارو گروه بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند و داستان آن تجدید دیدار دو دوست دوران کودکی را روایت می‌کند که از هم فاصله گرفته‌اند و در طول ۲۴ سال، دور از یکدیگر زندگی متفاوتی دارند و به ماهیت رابطه‌شان می‌اندیشند. داستان از رویدادهای واقعی زندگی سونگ الهام گرفته و در گونهٔ نیمه-زندگی‌نامه‌ای جای می‌گیرد.

زندگی‌های گذشته در ۲ ژوئن ۲۰۲۳ در ایالات متحده آمریکا توسط ای۲۴ منتشر شد. این فیلم تحسین همگانی منتقدان را به دنبال داشت و از سوی هیئت ملی بازبینی فیلم و انستیتوی فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر سال نام گرفت. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نامزد پنج جایزه شامل بهترین فیلم – درام شد و در مراسم اسکار نیز نامزد جایزه‌های بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی و بهترین فیلم شد.

دانلود فیلم جذاب زندگی های گذشته (Past lives)

تیزر فیلم زندگی های گذشته (Past lives)

5_فیلم اناتومی سقوط (Anatomy of a fall)

فیلم دلهره‌آور و درام دادگاهی فرانسوی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی ژوستین تریه بر اساس فیلمنامه‌ای به قلم تریه و آرتور هراری است. زاندرا هولر در این فیلم نقش نویسنده‌ای را بازی می‌کند که تلاش دارد بی‌گناهی خود را در مورد مرگ همسرش ثابت کند.

نخستین نمایش جهانی آناتومی یک سقوط در هفتاد و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم کَن در ۲۱ مهٔ ۲۰۲۳ بود که در پایان برندهٔ نخل طلا و جایزه نخل سگ شد. این فیلم در ۲۳ اوت ۲۰۲۳ در سینماهای فرانسه اکران شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم در مراسم اسکار نامزد پنج جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (تریه) و بهترین بازیگر زن (هولر) شد و اسکار بهترین فیلمنامهٔ غیراقتباسی را از آن خود کرد. همچنین در مراسم گلدن گلوب برندهٔ جوایز بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شد.

دانلود فیلم جذاب اناتومی سقوط (anatomy of a fall)

تیزر فیلم اناتومی سقوط (anatomy of a fall)

6_فیلم جاماندگان (the holdovers)

فیلم کمدی-درام آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی الکساندر پین و نویسندگی دیوید همینگسون است. داستان این فیلم در سال‌های ۱۹۷۰–۱۹۷۱ اتفاق می‌افتد و به یک آموزگار سخت‌گیر مطالعات کلاسیک (با بازی پل جیاماتی) در مدرسهٔ شبانه‌روزی واقع در نیو انگلند می‌پردازد که مجبور می‌شود در تعطیلات کریسمس چند دانش‌آموز را که جایی برای رفتن ندارند، همراهی و از آن‌ها مراقبت کند. دیواین جوی رندالف و دومینیک سسا به‌ترتیب نقش مدیر خدمات پذیرایی مدرسه و دانش‌آموزی که در خوابگاه مدرسه می‌ماند را بازی می‌کنند.

دانلود فیلم جذاب جاماندگان (the holdovers)

تیزر فیلم جاماندگان (the holdovers)

7_فیلم جان ویک ۴(John Wick: Chapter 4)

فیلم اکشنِ دلهره‌آور و نئو-نوآر آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی چاد استاهلسکی و نویسندگی شی هتن و مایکل فینچ است. این فیلم دنبالهٔ جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم (۲۰۱۹) و چهارمین قسمت از مجموعه‌فیلم‌های جان ویک به‌شمار می‌رود. کیانو ریوز در نقش شخصیت اصلی، در کنار گروهی از بازیگران مکمل شامل دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا، شامیر اندرسون، لنس ردیک (در یکی از آخرین نقش‌هایش)، رینا ساوایاما، اسکات ادکینز، کلنسی براون و ایان مک‌شین در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

دانلود فیلم جذاب جان ویک 4 (john wick: chapter 4)

تیزر فیلم جان ویک 4

 

8_فیلم بیچارگان (Poor things)

بیچارگان (انگلیسی: Poor Things) فیلمی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی یورگوس لانتیموس و نویسندگی تونی مک‌نامارا است. این فیلم بر پایهٔ رمانی به همین نام نوشتهٔ آلاسدایر گری چاپ سال ۱۹۹۲ است و در آن گروهی از بازیگران شامل اما استون، مارک رافلو، ویلم دفو، رامی یوسف، کریستوفر ابوت و جراد کارمایکل حضور دارند. در داستان، زن جوانی از دوره ویکتوریا اقدام به خودکشی می‌کند اما از طریق پیوند مغز نجات می‌یابد و به سفر ماجراجویانه‌ای به‌منظور خودشناسی می‌رود.

دانلود فیلم جذاب بیچارگان (Poor things)

تیزر فیلم بیچارگان (Poor things)

9_فیلم طعم‌ها (The taste of things)

نام قبلی The Pot-au-Feu، یک فیلم درام رمانتیک تاریخی فرانسوی محصول سال ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی Trần Anh Hùng با بازی ژولیت بینوش و بنوئیت ماگیمل است.

داستان آن در سال 1889 اتفاق می‌افتد. شخصیت لذیذ بر اساس دودین بوفانت است که توسط نویسنده سوئیسی مارسل روف در رمان خود در سال 1924 La Vie et la passion de Dodin-Bouffant, gourmet (حماسه پرشور) خلق شده است.این فیلم در 24 مه 2023 در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و برای رقابت برای نخل طلا در بخش اصلی رقابت انتخاب شد، جایی که تران آن هانگ برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. این فیلم در 8 نوامبر 2023 در فرانسه اکران شد. این فیلم به عنوان فیلم ورودی فرانسوی برای بهترین فیلم بلند بین المللی در نود و ششمین جوایز اسکار انتخاب شد.

دانلود فیلم جذاب طعم‌ها (The taste of things)

تیزر فیلم طعم‌ها (The taste of things)

10_فیلم سرزمین موعود (The promised land)

با عنوان اصلی حرام‌زاده (دانمارکی: Bastarden) یک فیلم حماسی درام تاریخی به کارگردانی نیکلای آرسل و بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای از نیکلای آرسل و آندرس توماس ینسن است که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. تصویربرداری فیلم در ۵ سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز و اوایل نوامبر همان سال پایان یافت. مکان‌های فیلمبرداری در آلمان، سوئد و جمهوری چک بودند. این فیلم نخستین بار در ۳۱ اوت ۲۰۲۳ در هشتادمین دورهٔ جشنواره فیلم ونیز (جهت رقابت برای شیر طلایی) اکران شد و نمایندهٔ کشور دانمارک در نود و ششمین دوره جوایز اسکار که در میان فهرست ۱۵ فیلم نهایی منتخب جهت رقابت برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی بود. این فیلم همچنین در ۷ سپتامبر ۲۰۲۳ در ۴۸مین دورۀ جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

دانلود فیلم جذاب سرزمین موعود (The promised land)

تیزر فیلم سرزمین موعود (The promised land)

 

11_فیلم دانلود فیلم نگهبانان کهکشان 3 Guardians of the Galaxy Vol. 3) 2023)

داستان فیلم: در سال ۱۹۸۸، پسری کوچک به نام پیتر کوئیل پس از مرگ مادرش، توسط گروهی از دزدان فضایی به رهبری فردی شرور به نام یاندو، از سیاره زمین ربوده شد. پس از گذشت ۲۶ سال، پیتر با دزدیدن سنگ قدرت (یکی از سنگ‌های ابدیت) که داخل گویی گذاشته شده بود، خود را وارد ماجرای تازه‌ای کرد. گروه دیگری نیز با رهبری رونان دنبال این گوی بودند؛ آن‌ها به تانوس خدمت می‌کردند.

در مورد فیلم: فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا و به کارگردانی جیمز گان است. گان فیلم‌نامه را به همراهی نیکول پرلمن نوشته‌است. این فیلم بر پایه مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام که توسط کمپانی مارول کامیکس منتشر گردیده ساخته شده و استودیوی مارول تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته‌است. نگهبانان کهکشان دهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیوید باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، لی پیس، مایکل روکر، کارن گیلان، جایمن هانسو، جان سی ریلی، گلن کلوز و بنیسیو دل تورو بازیگران این فیلم هستند.

 

دانلود فیلم جذاب نگهبانان کهکشان 3 Guardians of the Galaxy Vol. 3) 2023)

تیزر فیلم نگهبانان کهکشان 3 Guardians of the Galaxy Vol. 3 2023

 

12_فیلم هوا (Air)

داستان فیلم: سانی واکارو، فروشندهٔ کفش در نایکی، تلاش می‌کند تا با مایکل جردن قراردادی را برای پوشیدن کفش‌های آن‌ها امضا کند.

درمورد فیلم : فیلم درام ورزشی زندگی‌نامه‌ای آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بن افلک و نویسندگی الکس کانوری است. این فیلم بر اساس رخدادهای واقعی سرآغاز خط تولید کفش ایر جردن ساخته شد که در آن یکی کارکنان نایکی به‌دنبال معاملهٔ تجاری با بازیکن تازه‌کار، مایکل جردن است. در این فیلم مت دیمون، بن افلک، جیسون بیتمن، مارلون وینز، کریس مسینا، کریس تاکر و وایولا دیویس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دانلود فیلم جذاب هوا (Air)

تیزر فیلم هوا (Air)

13_ انیمیشن عناصر (Elemental)

داستان فیلم: در شهری که ساکنانش، آتش، آب، خاک و هوا در کنار هم زندگی می‌کنند؛ یک زن جوان آتشین و یک مرد شوخ و شنگول و «همراه با جریان»، در شرف کشف یک چیز اساسی هستند؛ این که چقدر با هم اشتراک دارند.

در مورد فیلم: یک پویانمایی رایانه‌ای کمدی-درام عاشقانه محصول ۲۰۲۳ در آمریکا است که توسط والت دیزنی پیکچرز و استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شده‌است. این فیلم به کارگردانی پیتر سون و تهیه‌کنندگی دنیز ریم می‌باشد و توسط پیتر سون، جان هوبرگ، کت لیکل و براندا هسوئه نوشته شده‌است و پیت داکتر تهیه‌کنندگی اجرایی آن را برعهده دارد.

در این فیلم شاهد پیوند میان یک عنصر آتش به نام امبر (لیا لوئیس) و یک عنصر آب به نام وید (مامودو اثی) هستیم که برخلاف آنکه نمی‌توانند یکدیگر را لمس کنند اما علاقه و کشش متقابل و وجوه اشتراک فراوانی با هم دارند. لیا لوئیس، مامودو اثی، رونی دل کارمن، شیلا ووسوگ، وندی مک‌لندن کاوی و کاترین اوهارا صداپیشگی این فیلم را برعهده دارند. داستان آن در دنیایی می‌گذرد که عناصر انسان‌ساز طبیعت زندگی می‌کنند، داستان آن دربارهٔ عنصر آتش، امبر لومن (لوئیس) و عنصر آب، وید ریپل (اثی) است که پس از احضار وید به‌دلیل تصادف لوله‌کشی در فروشگاهی که متعلق به پدر امبر، برنی (دل کارمن) است، با یکدیگر آشنا شده و عاشق می‌شوند.

دانلود انیمیشن جذاب عناصر (Elemental)

14_فیلم رهبر ارکستر (Maestro 2023)

داستان فیلم: فیلمی زندگی‌نامه‌ای در مورد زندگی موسیقی‌دان لئونارد برنستاین، و با تمرکز بر ازدواج او با فلیشا مانتیلگره.

درمورد فیلم: فیلم درام زندگی‌نامه‌ای محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی بردلی کوپر است که به رابطهٔ میان آهنگساز آمریکایی لئونارد برنستاین و همسرش فلیشا مانتیلگره می‌پردازد. فیلم‌نامهٔ آن را کوپر و جاش سینگر به نگارش درآورده‌اند. مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ و کوپر از تهیه‌کنندگان فیلم هستند. کری مولیگان و کوپر نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند و مت بامر، مایا هاک و سارا سیلورمن در نقش‌های مکمل حضور دارند.

مایسترو در ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ در جشنوارهٔ فیلم ونیز نمایش داده شد و آن‌جا نامزد دریافت شیر طلایی بود. این فیلم در ۲۲ نوامبر انتشار محدودی داشت و در ۲۰ دسامبر از طریق نتفلیکس منتشر شد. این فیلم نقدهای عموماً مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و از سوی هیئت ملی بازبینی و انستیتوی فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۳ نام گرفت. این فیلم در مراسم گلدن گلوب نامزد چهار جایزه شد.

دانلود فیلم جذاب رهبر ارکستر (Maestro 2023)

تیزر رهبر ارکستر (Maestro 2023)

15_ انیمه ژاپنی پسر و ماهیخوار The Boy and the Heron) 2023)

داستان فیلم: دانلود انیمه پسر و ماهیخوار The Boy and the Heron 2023 در حالی که جنگ جهانی دوم در جریان است، پسری نوجوان به نام ماهیتو با غم از دست دادن مادرش دست و پنجه نرم می‌کند. در این میان ماهیتو از توکیو به خانه روستایی نامادری جدیدش ناتسکو نقل مکان می‌کند، زنی که شباهت زیادی به مادرش دارد. حال همانطور که ماهیتو تلاش می‌کند تا خود را با شرایط جدید تطبیق دهد، با یک حواصیل خاکستری سخنگو روبرو شده و به دنیایی جادویی قدم می‎گذارد که…

در مورد فیلم: فیلم فانتزی پویانمایی‌شدهٔ ژاپنی محصول ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی است که به‌وسیلهٔ استودیو جیبلی تولید شده‌است. عنوان ژاپنی فیلم به رمانی با همین نام اشاره دارد که در سال ۱۹۳۷ چاپ شد و در فیلم نمایان می‌شود، اما خود فیلم داستانی غیراقتباسی دارد که به رمان وابسته نیست. گروه صداپیشگان ژاپنی را سوما سانتوکی، ماساکی سودا، ایمیون، یوشینو کیمورا، شوهی هینو، کو شیباساکی و تاکویا کیمورا تشکیل می‌دهند. این فیلم داستانِ پسری به‌نام ماهیتو ماکی در طول جنگ اقیانوس آرام را دنبال می‌کند که پس از مرگ مادرش، برج متروکه‌ای را در شهر جدیدش کشف می‌کند و با یک حواصیل خاکستریِ سخنگو وارد دنیایی خیال‌پردازانه می‌شود.

دانلود انیمه ژاپنی پسر و ماهیخوار The Boy and the Heron) 2023)

تیزر انیمه ژاپنی پسر و ماهیخوار The Boy and the Heron) 2023)

ممنون که تا پایان این وبلاگ همراه ما بودین.

دانلود فیلم های دوبله فارسی_دانلود سریال های جدید خارجی دوبله فارسی 2022 و 2023_دانلود فیلم های جدید جنگی 2022 و 2023


2024/04/09 91 بازدید بدون دیدگاه وبلاگ
دیدگاه خود را بگذارید
نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد