ویپو فیلم وبلاگ نقد و بررسی سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024
گیم کالا - خرید بازی
پاتوق یو - دانلود رایگان بازی و نرم افزار کامپیوتر و اندروید

تحلیل سریال بی گناه فرضی 2024

دانلود سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024

نقد و بررسی سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024

بازگشتی به دادگاه: بررسی ‘Presumed Innocent’ 2024 و ماجراهای حقوقی آن

 

داستان فیلم :

دانلود سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024: داستان قتل هولناکی را به تصویر می‌کشد که دفتر دادستانی شیکاگو را هنگامی که یکی از خود آن‌ها مظنون به این جنایت می‌شود، کاملا به هم می‌ریزد…

 

نقد و بررسی سریال:

اولین رمان اسکات تورو به نام «بی‌گناهی فرضی» که در سال 1987 منتشر شد، یک داستان هوشمندانه در ژانر معمای قتل و درام دادگاهی با پیچشی در لحظه آخر است. پیش از این پایان غیرمنتظره، رمان با ارائه سرنخ‌های گمراه‌کننده ما را مشغول نگه می‌دارد، شبیه به استراتژی شخصیت اصلی، راستی سابیچ، یک دادستان که متهم به قتل همکار زنش شده است. اقتباس سینمایی سال 1990 با بازی هریسون فورد داستان تورو را به طور لازم خلاصه کرد ولی به خطوط اصلی داستان و هویت قاتل، که تا آخر داستان یک راز باقی می‌ماند، وفادار ماند.

احتمال دارد که نسخه جدید «بی‌گناهی فرضی» که چهارشنبه در Apple TV+ با بازی جیک جیلنهال در نقش سابیچ پخش می‌شود، به همان نتیجه و با همان قاتل برسد. اما پس از دیدن هفت قسمت از هشت قسمت آن، دیگر اهمیتی نداشت. فضای بسته و تاکید بر روانشناسی و درام خانوادگی کلیشه‌ای به جای معمای خوب ساخته شده و خصوصاً ملودرام فزاینده که دادگاه را از اعتبار می‌اندازد، مرا از پای درآورد.

کتاب از زبان اول شخص توسط سابیچ روایت می‌شود و ویژگی سبک برجسته آن تحلیل‌های مداوم و دقیق او از زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش است. این بخش‌ها فقط برای خودشان نیستند – تورو از آنها استفاده می‌کند تا ما را در محیط‌های دادگاه و دفتر دادستانی قرار دهد و انگیزه‌ها را توضیح دهد. او به زندگی درونی سابیچ اهمیت می‌دهد، اما به همان اندازه به ارائه چارچوبی برای یک معمای مهیج اهمیت می‌دهد.

در صفحه نمایش، تأکیدات متفاوت بوده‌اند. فیلم آلن جی. پاکولا یک اثر سرد و شیک بود (با فیلمبرداری توسط گوردون ویلیس بزرگ) اما فاقد انرژی یک تریلر واقعی بود. بیشتر به پیامدهای اخلاقی و فلسفی موقعیت سابیچ علاقه داشت و قضاوت را به جای عمل ترجیح می‌داد. (دیدن دادگاه به دلیل بازی‌های رائول جولیا و پل وینفیلد به عنوان وکیل مدافع و قاضی سرگرم‌کننده بود.)

 

دانلود سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024

دانلود سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024

 

دیوید ای. کلی، نویسنده با تجربه تلویزیون که سریال «بی‌گناهی فرضی» را ساخته، روحیه‌ای مخالف با پاکولا دارد – او به دنبال هیجان است. او استاد گرفتن مواد با لبه‌ی جنجالی یا تحریک‌آمیز و بسته‌بندی شیک آنها برای یک مخاطب اصلی تلویزیون است. وقتی او در حالت آرامش است، مانند «وکیل لینکلن» برای نتفلیکس یا «آسمان بزرگ» برای ABC، نتایج می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و خاطرات دور از روزهای او به عنوان نویسنده اصلی در «قانون ال.ای.» را تداعی کند.

وقتی او جدی‌تر کار می‌کند، به مشکل می‌خورد (گرچه این لزوماً بر موفقیت او تأثیر نمی‌گذارد، همانطور که «دروغ‌های بزرگ کوچک» نشان داد). مانند پاکولا، او «بی‌گناهی فرضی» را بیشتر درباره سابیچ می‌سازد تا درباره سوال احتمالاً کمتر جالب اینکه آیا سابیچ قاتل است یا نه. اما تمام چیزی که او ارائه می‌دهد روانشناسی شکنجه‌آور و تخلف است، که به طور شیک و تکراری ارائه شده است، با شگفتی‌های گیج‌کننده به جای ایده‌های جدید. با هدف تحریک، فقط خسته‌کننده است.

با داشتن پنج و نیم ساعت برای بازی، کلی نقاط داستانی را که از فیلم حذف شده بود بازمی‌گرداند و خودش هم اضافه می‌کند، برخی از آنها تقریباً بلافاصله شرایط اصلی طرح معمای تورو را تغییر می‌دهند. (یک نقطه عطف بزرگ مربوط به عقیم‌سازی اکنون بی‌معنی است.) او تعداد و شدت صحنه‌های جنسی بین سابیچ و قربانی، کارولین پولهموس (رناته رینسوه) را افزایش می‌دهد، در حالی که تقریباً اثری از صلاحیت یا جاه‌طلبی او، که برای طرح داستان ضروری هستند، نمی‌گذارد.

و وقتی که پرونده به دادگاه می‌رود، میل کلی به ملودرام دیوانه‌وار شروع می‌شود، زیرا اجساد می‌افتند و تصمیماتی گرفته می‌شود که تمام قوانین رویه‌ای معقولی را که از درام‌های قانونی جدی‌تر یاد گرفته‌ایم، نقض می‌کنند. (باید بپذیریم که کلی، یک وکیل سابق، صحنه‌های دادگاه را برای 40 سال گذشته در چندین نمایش به شکلی مهیج به تصویر کشیده است.)

 

دانلود سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024

نقد و بررسی سریال بی گناه فرضی Presumed Innocent 2024

 

در حالی که پولهموس بیشتر از یک شی جنسی در مرکز توجه قرار نمی‌گیرد، قربانیان واقعی در این «بی‌گناهی فرضی» بازیگران هستند. در تضاد با بازی بسته و تک‌رنگ فورد در فیلم، که در آن سابیچ گیج به نظر می‌رسید که به قتل متهم شده است، جیلنهال عرق‌ریزان، عصبی و افراطی بازی می‌کند، یک سابیچ که به نظر می‌رسد بین ترس و تحقیر عظیم در نوسان است، بین عذرخواهی‌های مغموم و فوران‌های خشونت‌آمیز.

بازیگر فوق‌العاده روث نگا نقش همسر سابیچ، باربارا را که با نجیب‌طبعی و غمناکی رنج می‌برد، به خوبی ایفا می‌کند (همانطور که شخصیت نوشته شده است، نگا نمی‌تواند به دقت بونی بدلیا در فیلم برسد)، در حالی که پیتر سارسگارد تلاش می‌کند چیزی بیش از یک کارتون از دشمن سابیچ، تامی مولتو، دادستان بسیار ناامن بسازد. بیل کمپ به نقش ساده‌تری از ری هوگان، رئیس و مربی سابیچ، زندگی می‌بخشد و او-تی فاگبنل یک کیفیت ناپایدار و جالب به عنوان رقیب ری در دفتر دادستانی دارد.

انتشار و اقتباس اولیه در حدود چهار دهه پیش، «بی‌گناهی فرضی» مشکلی دارد که با داستان‌های دیگر از اواخر دهه 1980 مشترک است: این داستان مبتنی بر ایده زنی شکارچی و بی‌پروا است که با اغوای یک مرد محکم حومه شهری تهدیدی برای جامعه به وجود می‌آورد و در نهایت می‌میرد.

این دلیل دیگری است که علاوه بر غرایز دراماتیک کلی، سری جدید بر معمای مرکزی خود به شکل رضایت‌بخشی تمرکز نمی‌کند. در سال 2024، داستانی مانند این باید – یا حداقل بسیار محتمل است که باشد – تمثیلی برای آنچه به عنوان فرهنگ لغو شناخته می‌شود. سابیچ جیلنهال، زندگی‌اش ناگهان با یک اتهام وارونه شده، ناگهان به خاطر غرور خود نیز تنبیه می‌شود: «تو راستی سابیچ هستی و می‌توانی هر کاری که می‌خواهی انجام دهی»؛ «بگذار تو را به دکتر بفرستیم و تشخیصی بگیریم، اما ترس من این است که فقط برمی‌گردد خوک.» ناامیدی او کمتر درباره اثبات بی‌گناهی‌اش است و بیشتر درباره اثبات صلاحیت اخلاقی‌اش. افشای اینکه چه کسی کارولین پولهموس را کشته است، اگر و وقتی که می‌آید، فقط یک تکه حسابداری به نظر می‌رسد.

 

تریلر سریال Presumed Innocent 2024

مشاهده لینک ها و دانلود تنها با آی پی ایران در دسترس است

لطفا ابتدا V.P.N خود را خاموش کنید


2024/06/13 1,020 بازدید بدون دیدگاه وبلاگ
travian
دیدگاه خود را بگذارید
نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد